woensdag 3 september 2014

Kamp #2

Hoi,
Vandaag ga ik jullie vertellen wat ik op kamp heb gedaan. Ik ben twee weken geleden op woensdag, donderdag en vrijdag op kamp geweest. Naar Schiermonnikoog. Het was echt SUPER LEUK!! Dus wil ik mijn verhaal graag met jullie delen. Veel lees plezier!

Dinsdag:
Nu zul je waarschijnlijk denken: huh, je bent woensdag toch pas op kamp gegaan?? Ja, dat klopt, maar dinsdag heb ik ook een aantal dingen gedaan. Als eerste heb ik natuurlijk mijn spullen ingepakt. Daarna heb ik mijn spullen naar school gebracht. Het was best wel irritant dat de spullen er al dinsdag moesten zijn. Mijn tandenborstel moest er bijvoorbeeld ook al zijn. Ook hebben we die avond informatie gekregen over het kamp, wat we gingen doen bijvoorbeeld.
Woensdag:
Woensdag ben ik dan op kamp gegaan. Ik moest om 06:30 uur mijn bed uit. Veel te vroeg! Ik moest om 8 uur op school zijn en om half 9 vertrokken we. We gingen met de bus (waar heel veel kinderen moesten staan omdat er veel te weinig plek was). Later kwamen bij de haven aan, daar namen we de boot naar Schiermonnikoog en een half uur later kwamen we aan op Schiermonnikoog. Als eerste zijn we richting het dorp gaan lopen (3.5km lopen) en daar hebben we fietsen gehuurd. Toen zijn we nog ergens gaan eten en toen zijn we naar de boerderij gegaan. Daar kreeg ik samen met twee andere meiden een kamer. Toen we de bedden hadden opgemaakt zijn we naar het dorp gegaan en daar hebben we een speurtocht gedaan en ook heb ik daar wat lekkers gekocht. Toen gingen we weer terug naar de boerderij. Daar gingen we eten en daarna hadden we even tijd om iets voor je zelf te doen en sommige kinderen (ik) hadden corvee. Toen het donker was geworden, hebben we een spooktocht gedaan. Onze klas was in tweeën gedeeld en ik zat in een groepje met een ander meisje waar ik vriendinnen mee was en daar heb ik dus de hele tijd mee gelopen. Het was echt heel leuk! We zijn veel geschrokken (ook door een anderen jongen bij ons in het groepje) maar het was ook erg gezellig. Toen we weer op de boerderij kwamen, moesten we naar bed (wat echt belachelijk was, want het was 'nog maar' 12 uur). Maar de andere meisjes die bij me op de kamer lagen dachten er net zo over. Dus we zijn nog tot 2 uur opgebleven ofzo.
Donderdag:
Donderdag zijn we super gaar uit bed gerold. En half in slaap ontbeten en toen zijn we op pad gegaan. We hebben verschillende hele mooie plekken bezocht op Schiermonnikoog. We zijn bijvoorbeeld naar het bezoekerscentrum geweest. Later die dag zijn we ook naar het strand geweest voor degenen die wilden zwemmen (ik dus echt niet!!). Toen zijn we weer richting de boerderij gegaan. Daar hebben we gegeten en toen kwam het leukst van heel het kamp. Namelijk de disco!!! Jullie weten al dat ik van van muziek hou. Maar ik hou helemaal van muziek en dansen met friends. En dat is dan ook wat we de hele avond hebben gedaan. Zo rond 12 uur moesten we helaas naar bed. Ik had nog wel de hele nacht door willen gaan. Maar helaas vonden andere kinderen de disco niet zo leuk en wilden ze graag naar bed en dat wil niet met een disco onder je voeten. Maar natuurlijk vonden mijn kamergenootjes en ik het nog lang geen slaaptijd en hebben we weer tot laat liggen eten en kletsen. We zijn wel wat eerder gaan slapen dan vorig nacht omdat 1 kamergenootje vroeg op moest voor corvee.
Vrijdag:
Helaas was het alweer tijd om naar huis te gaan. 's Ochtends hebben we al onze spullen ingepakt (en alle chips weg geveegd). Toen zijn we nog naar het dorp gegaan om een ijsje te halen (derde keer op kamp) en om de fietsen weg te brengen. Toen zijn we weer naar de boot gelopen en terug gevaren. Met een bus terug naar school gebracht en daar met mijn ouders meegegaan naar huis.


De boot waarmee we naar Schiermonnikoog zijn gevaren.

\Eureca
 Bron
Dit is de kampeerboerderij waar we hebben geslapen.

Dit is een van de kamers waar we konden slapen. Ik sliep in een andere, namelijk een met 3 bedden.
 
De vuurtoren waar we ook zijn geweest.

Bron
Dit is een (hele slechte) foto van het bezoekers centrum. Waar we ook zijn geweest.

Dit was het dan weer voor vandaag. Hopelijk vonden jullie dit wel een leuk artikel. Laat ook weten wat je er van vond. En of je zelf ook nog iets leuks hebt gedaan je eerste school week. Tot vrijdag. XXX Saskia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten