maandag 13 oktober 2014

Anti-verveel tips #5: 10 tips om de herfstvakantie door te komen

Hoi,
Vandaag deel ik 10 tips om de herfstvakantie door te komen. Sommige kinderen hebben nu al herfstvakantie, anderen zijn volgende week een weekje vrij. Sommige kinderen gaan een weekje op vakantie. Maar anderen (net als ik) zitten zich de hele week te vervelen thuis. Daarom heb ik vandaag 10 tips voor jullie om je niet meer te vervelen. Veel lees plezier!

Dingen doen die je eigenlijk moet doen
Er zijn altijd wel dingetjes die je moet doen maar eigenlijk helemaal geen zin in hebt. Huiswerk maken, afwassen, konijnenhok verschonen, ect. Maar doe ze nou maar gewoon, dan verveel je je teminste niet meer. En als je er mee klaar bent, ben je ook blij dat je het eindelijk hebt gedaan.

Shoppen
De herfst is natuurlijk weer de tijd om te gaan shoppen. Een nieuw seizoen is een nieuwe garderobe. En in de herfstvakantie heb je natuurlijk meer dan genoeg tijd om een dagje de stad in te gaan.

Discoverd from around web

Kamer opruimen/opnieuw inrichten
Deze tip is bij mij niet echt nodig, want ik hou mijn kamer altijd wel netjes. Maar voor de mensen die een ster zijn in hun kamer een troep maken is dit vast wel een hele goede tip. Ruim je kamer op. Normaal heb je er nooit tijd voor maar nu wel! En met opruimen bedoel ik niet "alles in je kasten gooien" maar echt alles goed opruimen. Weggooien wat je niet meer gebruikt, ect. Als alles netjes is, kan je je kamer helemaal gaan inrichten met leuke dingetjes van de herfst. Zelf lijkt het mij ook wel leuk om dat te doen alleen weet ik nooit zo goed wat voor dingetjes ik dan ik mijn kamer moet doen. Dus als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag.


Help je ouders met een klusje
Hier zullen je ouders waarschijnlijk heel blij mee zijn. Ga gewoon een keertje voor hun koken of doe de afwas uit jezelf. Misschien niet de leukste klusjes, maar je bent wel bezig!


Koken/bakken
Dit is een tip die ik zelf ook met veel liefde ga uitvoeren. Koken/bakken is echt een van mijn grootste hobby's. Dus deze vakantie ga ik zeker een keertje bakken/koken. In de vakantie ga ik waarschijnlijk een keertje appeltaart bakken. Hier komt dan ook een artikel over online.

stayspectacular | via Tumblr

DIY doen
Dit doe ik echt nooit! Gewoon omdat altijd als ik een DIY ga maken het altijd mislukt. Echt heel irritant. Maar hopelijk gebeurt dit bij anderen niet vaak. Dus kan het heel tijd dodend zijn. Op internet zijn genoeg leuke DIY te vinden. Maar ook op mijn blog zal ik zo nu en dan een DIY posten.



Beautymiddag
In de vakantie heb je natuurlijk meer dan genoeg tijd om jezelf lekker mooi te maken. Hier ga ik nog een uitgebreid artikel over schrijven.


Maak een herfstplaylist
Dit is een tip die ik zelf ook zeker deze vakantie ga uitvoeren. I love muziek en als ik naar school loop, vind ik het altijd heel leuk om muziek te luisteren, daarom ga ik een herfstplaylist maken. Zodat ik niet elke keer een ander nummer op hoef te zetten. Handig!


Lezen
Deze tip moet ik echt uitvoeren in de vakantie! Ik moet namelijk voor nederlands een boek uitlezen van 475 bladzijden. Dus ja, deze vakantie ga ik veel lezen.


Film kijken
Ik vind het altijd zo leuk in de herfst om onder mijn dekentje met een lekker kopje thee naar een leuke film te kijken. En het is ook nog heel tijd dodend.


Dit was het dan weer voor vandaag. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad. Laat ook zeker weten of jij nog tips hebt die je in de herfstvakantie kan doen. Tot woensdag. XXX Saskia

4 opmerkingen: