vrijdag 10 oktober 2014

Anti-verveel tips #4: What to do tijdens een lange treinreis?

Hoi,
Vandaag heb ik weer een artikel voor jullie. Deze keer gaat het over het vervoermiddel waar ik elke dag mee reis. De trein. En dan wel wat je kan doen als je heel lang met de trein moet reizen bijvoorbeeld naar school/werk/familie. Ikzelf ga elke dag met de trein naar school. Alleen moet ik niet zo heel lang reizen. En meestal dood ik de tijd wel met whatsappen/muziek luisteren/uit het raam kijken. Maar voor andere mensen die wel 1/2/3 uur met de trein moeten, hier wat tips hoe je je tijd kan doden. Veel lees plezier!

Muziek luisteren!
Dit is een tip die ik al elke dag uitvoer. Muziek luisteren! I love muziek. Ik zet muziek op zodra ik op het station sta en hij gaat pas weer uit als op school de bel gaat. Ik luister altijd muziek op Sportify (omdat ik geen wifi heb en dus geen muziek op YouTube kan luisteren). Ik heb dan een aantal afspeellijsten op staan en elke dag kies ik weer een nieuwe afspeellijst uit en je kan gaan luisteren (ik ben hier een beetje reclame aan het maken voor Sportify geloof ik). Maar goed zo verveel ik mij tenminste niet meer in de trein, behalve als mijn mobiel weer eens denkt 'stik er maar in' en geen muziek wil afspelen (maar dat gebeurt niet vaak gelukkig).

Huiswerk maken!
Dit doe ik eigenlijk nooit, maar dat komt vooral omdat ik als ik mijn boeken/schriften heb gepakt alweer de trein uit moet (ja zo kort moet ik maar in de trein zitten). Maar het lijkt mij wel heel handig om te doen als ik langer in de trein moest zitten. Nog ff mijn toets overkijken of net die paar sommetjes voor wiskunde maken. Natuurlijk moet je niet pas in de trein beginnen met leren want ik denk niet dat je dan echt goed voorbereid bent voor dat proefwerk.

Lezen!
Dit doe ik ook nooit. Maar dat komt weer omdat ik niet genoeg tijd heb. Maar als je wel lang in de trein moet zitten, kan het wel heel tijd dodend zijn. Ook als je de rest van de dag niet echt de tijd hebt om te lezen kan het heel handig zijn. Als je besluit te gaan lezen, ga dan wel in de stilte coupe zitten. Want ik denk niet dan je echt veel zin hebt in gillende tienermeiden om je heen die je toch alleen maar van het lezen afhouden. Bijvoorbeeld de meiden die elke ochtend bij mij in de trein zitten, ben blij dat ik niet langer in de trein zit, want hierbij kan ik het echt geen minuut langer volhouden. En op de een of ander manier maakt het niet uit waar ik de trein stap ze zitten altijd in dezelfde coupe als ik. Om gek van te worden!

Opmaken!
Deze tip werkt niet alleen om tijd te doden in de trein, het werkt ook nog om langer in je bed te kunnen blijven liggen 's ochtends. Heel handig! Zelf draag ik geen make-up maar ik denk dat de meeste meiden van mijn leeftijd het wel doen. Het lijkt mij niet de bedoeling dat je je helemaal uitgebreid moet gaan zitten opmaken want dat zien er een beetje raar uit (lijkt mij). Maar ff een beetje mascara en lipgloss moet prima kunnen, lijkt mij.

Ga slapen!
Tijdens de school weken moet je natuurlijk heel vroeg op. En een goede plek om die tijd weer in te halen is de trein. Zorg wel dat je geen irritante mensen om je heen hebt die keiharde muziek gaan draaien of hun hele levensverhaal aan elkaar gaan vertellen want dan val je niet echt goed in slaap. Zorg ook dat je weer op tijd wakker wordt!!! Want mij lijkt het niet echt leuk om ergens in de middel of nowhere wakker te worden, of wel soms?


Mobiel!!
Ook een goede tijd doder is je mobiel! Je kan whatsappen/facebooken/twitteren/instagrammen. Of natuurlijk alle artikelen die ik op mijn blog heb geplaatst terug lezen. Daar maak je mij ook nog heel blij mee! Wat ik heel vaak doe is natuurlijk whatsappen (behalve als er weer eens niemand online is). Ook werk ik heel vaak aan mijn blog. Ook gebruik ik mijn tijd in de trein om foto's te ordenen, weg te gooien en te bekijken welke ik op mijn blog zal zetten.


Uit het raam kijken!
Dit is dan weer mijn laatste tip. Een tip die ik bijna elke dag wel uitvoer. Met een lekker muziekje op wegdromen voor het raam. Lekker kijken naar de opkomende zon. Of de regen die tegen de ramen tikt. Heerlijk! 


Dit was het dan weer voor vandaag. Ik hoop dat jullie wat aan dit artikel hebben gehad. Laat ook zeker weten wat jij doet als je een lang stuk met de trein moet. Misschien heb ik er nog wel wat aan. Tot zondag. XXX Saskia


2 opmerkingen:

  1. Leuk artikel!
    Ik zit op mijn gsm en luister muziek.

    Liefs,
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks voor je lieve reactie!
      Hoelang moet jij dan met de trein reizen??
      XXX Saskia

      Verwijderen