woensdag 1 oktober 2014

School #1: 7 tips om bij de les te blijven

Hoi,
Vandaag moest er weer een nieuw artikel online. Ik had alleen 0,0% inspiratie. Toen ging ik nadenken, waar ben ik op dit moment het meest mee bezig? School denk ik. Waarom ga ik dan geen artikel schrijven over school. En dan wel over een onderwerp waar waarschijnlijk veel mensen last van hebben. Het is je laatste uur en je gaat na school iets leuks doen. Ook komt er nog bij dat je natuurkunde hebt (of een ander vak dat je haat) en ook nog van die leraar die je totaal niet mag. Je valt bijna in slaap! Komt dit je bekend voor, lees dan gauw verder want in dit artikel vind je allerlei tips om te zorgen dat dat niet meer gebeurt. Veel lees plezier!

Wees uitgerust!
Dit spreekt eigenlijk al voor zich. Sommige lessen zijn gewoon saai en als je dan ook nog moe bent, val je zeker in slaap. Zorg er gewoon voor dat je goed uitgerust bent. Ga op tijd naar bed!


Aantekeningen maken!
Hier mee sla je eigenlijk drie vliegen in een klap. Je let op, leert er ook heel veel van en het is handig voor bij het leren van een toets. Genoeg redenen om aantekeningen te maken toch?


Samenwerken
Ook een manier om niet in slaap te vallen is om het gezellig te maken. En samen werken met een vriendin is natuurlijk veel leuker dan alleen. Die ander kan je ook meteen iets uitleggen wat je niet snapt. Dit doe ik zelf ook heel vaak en het werkt altijd. Bij sommige lessen (bij mij in ieder geval) mag je ook muziek luisteren als je iets moet maken. Ook heel leuk natuurlijk. Zorg wel dat het niet te gezellig word.

Afleidende personen!
Hier heb ik best wel vaak last van. Ik zit vaak naast een vriendin die met mij praat over allerlei dingen behalve over de les. Dus dan let je niet echt zo goed meer op. Zeg gewoon eerlijk tegen hem/haar dat je echt wilt opletten en als hij/zei dan nog niet ophoudt met tegen je te praten ga dan ergens anders zitten.

Zorg dat je mobiel weg is!
Een heel goed middel tegen saaie lessen is je mobiel! Alleen let je dan nog niet op en dat is wel de bedoeling. En je hebt natuurlijk nog de kans dat je word gesnapt door de docent en dat is al helemaal niet de bedoeling. Zorg er daarom voor dat je mobiel weg is! In je tas of in je broekzak (dat zou ik eigenlijk niet doen want dan is de verleiding wel erg groot). Zorg er ook voor dat je mobiel op stil staat want niets is beschamender dan dat je mobiel afgaat omdat vriendjelief je wou bellen maar was vergeten dat je in de les zat. Ikzelf leg altijd mijn mobiel in mijn kluisje dan heb je hier helemaal geen last van.

Zorg dat je goed hebt gegeten
Als je steeds moet denken: heb honger, wanneer gaat die bel nou, ik wil eten ect. gaat opletten niet echt lukken. Zorg er daarom voor dat je goed hebt ontbeten en dat je in de pauze's ook goed hebt gegeten. En hetzelfde geldt natuurlijk voor naar de wc gaan.

Bedenk waarom je moet opletten:
Ook kan het wel handig zijn als je bedenkt waarom je moet opletten. Bijvoorbeeld: als ik nu niet oplet dan ga ik dat moeilijke proefwerk niet halen, worden mijn ouders boos, ect. Dit werkt heel goed als motivatie.

Dit waren de tips dan weer. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad. Heb jij nog tips, deel ze dan in de reacties. Tot volgende week. XXX Saskia

2 opmerkingen: