woensdag 20 augustus 2014

Doelen en dingen die ik wil bereiken deze maand #2: Augustus/september

Hoi,
Vandaag heb ik weer een "doelen en dingen die ik wil bereiken deze maand" artikel. Deze maand gaat het ook weer een beetje anders dan normaal. Ik ga namelijk de doelen en dingen bespreken die ik de maanden augustus en september ga proberen te bereiken. Omdat augustus al weer tot de helft is zou het dan een te kleine doelen en dingen worden. Begin november komt er weer een nieuwe. Veel lees plezier!

Vorige maand (de vakantie):

Dingen:
Uitstapjes:
Ik had het in de vorige doelen en dingen over dat ik een aantal uitstapjes zou gaan maken.
1. We gaan Botanische tuinen bekijken.
2. We gaan 2 keer naar de dierentuin (2 verschillende).
3. We gaan naar het bos, hertjes bekijken en naar de kinderboerderij.
4. Ga een keer een fietstocht maken met me vader.
5. Naar het strand.
6. 2 keer naar het zwembad (2 verschillende)
7. We gaan naar de bioscoop.
8. We gaan twee keer naar een museum, een kunst museum en een museum met oude spullen.
We hebben de meeste uitstapjes wel gedaan.
We zijn alleen maar naar één dierentuin geweest. Ook zijn we maar naar één museum geweest, die met oude spullen. En als laatste zijn we maar naar één zwembad geweest. Maar er is wel wat voor in de plaats gekomen, we hebben namelijk een oud kasteel bezocht. In totaal hebben we dus 9 uitstapjes gedaan. Mocht je meer willen weten over de uitstapjes, moet je maar even de diary van de afgelopen 6 weken bekijken.
Overige dingen die we buiten de deur hebben gedaan:
Ook had ik een aantal anderen dingen die we buiten de deur zouden doen.
1. We gaan een keer shoppen. Ik heb namelijk een nieuw horloge en bril nodig, ook gaan we kijken voor schoolspullen.
2. We willen twee keer een tuin etentje doen. Een keer een gewoon tuin etentje en een keer een bbq.
Dit heb ik wel allemaal gedaan. Heb een nieuw horloge en een nieuwe bril en alles voor school is er ook. Ook hebben we twee keer een tuinetentje gedaan waar ik ook artikelen over heb gemaakt.
Overige dingen:
Ook hadden we een paar overige dingen te doen.
1. Omdat ik na de zomervakantie naar de brugklas ga, ga ik mijn kamer ook een beetje opknappen.
2. Ook heb ik nog 3 verjaardagen te vieren!
Deze dingen hebben we ook allemaal af gekregen. Me kamer is zo goed als klaar en heb ook twee verjaardagen gevierd (de derde komt nog).

Doelen:

1. 4 keer per week op tijd bloggen.
4 keer per week voor 18:00 een artikel online.
Oké, dit is niet helemaal goed gelukt. Heb 16 artikelen op tijd online gekregen en 8 niet. Best wel goed toch?
2. Bijtijds opstaan.
Voor 10 uur me bed uit.
Dit is de meeste dagen wel goed gelukt, vind ik. Op sommige dagen moest ik er al heel vroeg uit. Maar op sommige dagen kon ik ook tot half 1 in me bed liggen. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen geweest. Maar over het algemeen ben ik er wel voor 10 uur uitgekomen.
3. Gezond en genoeg eten en drinken.
Eet 3 gezonde maaltijden per dag en drink 9 glazen vocht.
Dit is ook een beetje gelukt en een beetje niet. Ik heb aan het begin van de maand wel geprobeerd 9 glazen vocht te drinken, dit is ook wel gelukt (op sommige dagen). Maar na een paar weken heb ik hier niet echt meer aan gedacht. Over het eten gesproken, heb ik niet de 3 maaltijden gehaald. Meestal (bijna altijd) heb ik er maar 2 gegeten, maar over het algemeen wel gezond.
4. Maar 4 uur per dag achter de pc.
Dit doel is wel redelijk goed gelukt! Bijna elke dag heb ik minder dan 4 uur achter de computer gezeten.
5. Als ik me kamer heb opgeknapt, me kamer netjes houden.
Dit doel heb ik niet echt goed kunnen voltooien, omdat de vakantie al voorbij was tegen de tijd dat ik me kamer had opgeknapt.
6. Elke week iets bakken.
Dit doel heb ik wel goed voltooid. Nou ja, ik heb 4 keer iets gebakken in plaats van 6. Maar dat komt niet helemaal door mij, ik mocht van me ouders maar 1 keer in de 2 weken iets bakken, omdat ik als ik iets bak altijd zo'n troep van de keuken maak (daar ben ik toch niet de enigste in?). Dus eigenlijk vind ik wel dat dit doel goed is geslaagd, toch?
7. Een vakantie plakboek maken.
Het plakboek heb ik wel gemaakt (er is nog een DIY van), alleen heb ik er (nu) nog niets mee gedaan. Misschien ga ik het in de toekomst nog doen?
8. Anti-verveel tips opzoeken en toepassen

Dit heb ik eigenlijk helemaal niet gedaan. Ik heb me deze vakantie ook niet echt verveeld. Dus was het ook niet echt nodig.
9. Meer aandacht aan mijn huisdieren geven.
Volgens mij heb ik 2 keer wat groenvoer aan me cavia's gegeven. Maar voor de rest ook echt niets gedaan. Oeps..
10. Aardig zijn voor me moeder.
Me moeder zegt dat ik dit doel wel heb gehaald!

Deze maand (augustus/september):

Dingen:
1. Kamp
Het eerste wat gaat gebeuren is dat ik op kamp ga. Nou eigenlijk ben ik nu al op kamp (als dit online komt). Ik ga namelijk met me nieuwe school op kennismaking kamp. Ik ga van woensdag tot vrijdag naar Schiermonnikoog. Ben er 2 maanden geleden nog geweest met afscheidskamp.
2. Verjaardag
De 24ste heb ik nog een verjaardag van vrienden van me vader.
3. School
Maandag (de 25ste) ga ik voor de eerste keer echt naar school.
4. Nog een verjaardag
14 september is weer een andere vriend van me vader jarig.
5. Naar de dierentuin
Misschien dat ik in september nog naar de dierentuin ga.


Doelen:
1. 3 keer per week op tijd bloggen!
Ik heb dit doel dan al wel gehad maar het blijft een goed doel voor mij!
2. Goed me best doen op school
Dit spreekt al voor zich!

Dit was het dan weer voor vandaag. Sorry dat ik niet zoveel doelen heb, kan gewoon niet echt iets bedenken. Tot vrijdag! XXX Saskia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten