maandag 4 augustus 2014

Koken en bakken #5: Vegetarische bbq

Hoi,
Vandaag heb ik weer een artikel voor jullie. Een koken/bakken artikel. Ik heb namelijk woensdag een vegetarische bbq gedaan. Wat echt heel lekker was. Veel leesplezier!

 Dit was onze bbq. We hebben een wegwerp bbq gekocht omdat we niet echt vaak bbq'en. Deze hebben we bij de action gekocht voor zo'n twee euro. Me vader heeft de bbq aangemaakt, dus ik weet niet zo heel goed hoe dat ding werkt. Op de beschrijving staat dat je de bbq in de hoeken met een lucifer moet aansteken en dan 20 minuten moet laten branden en dan kan het vlees erop.

Na 20 minuten was het vuur inderdaad uit. Maar het rookte verschrikkelijk. Dat kwam omdat nog niet alles was opgebrand, of zo iets. Dus hebben we hem nog een keer aangestoken en na een tijdje was het vuur weer uit en de rook weg. Dus toen kon het vegetarisch vlees erop.

En dit was dan het vegetarische vlees. We hebben een vegetarisch grill pakket van de jumbo genomen. Let wel op, niet bij alle filialen hebben ze dat. Dit moet eigenlijk maar heel kort op het vuur. Na 5 minuten is het wel klaar. Let wel op dat je het zo nu en dan omdraait, maar dat lijkt me logisch.
Dit is het vegetarische vlees dan. Was echt heerlijk! Ook hadden we verschillende sausjes gekocht. (van links naar rechts). De eerst is bbqsaus, die vond ik het minst lekker. De tweede was cocktailsaus, die vond ik best wel lekker. En de laatste was knoflooksaus, die was ook wel lekker.

Ook hadden we een salade gekocht. Weet niet precies meer wat daar inzat. In ieder geval was die heel lekker.

Ook hadden we vers stokbrood gehaald. Die we met kruidenboter hebben besmeerd.

Als toetje hebben we besjes van de Japanse wijnbes uit de eigen tuin gegeten. Ook dat was heel lekker!

Natuurlijk mocht het drinken niet ontbreken, dus heb ik een blikje cola gedronken.

Dit was het dan weer voor vandaag. Hoop dat jullie dit artikel leuk vonden. Laat dat dan ook even weten. Tot woensdag. XXX Saskia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten