vrijdag 8 augustus 2014

Koken/bakken #6: Zandkoekjes

Hoi,
Vandaag heb ik weer een koken/bakken artikel voor jullie.Ik heb afgelopen zaterdag zandkoekjes gemaakt en wil dit recept graag met jullie delen. Veel lees plezier!

Ingrediƫnten:
1. 1 eierdooier
2. 150g koude boter
3. 100g witte basterdsuiker
4. 200g bloem
5. Beetje bloem om te bestuiven

Keukenspullen:
1. Keukenmachine
2. Deegroller
3. Uitsteekvormpjes (je kan ook een glas gebruiken)
4. Bakpapier
5. Vershoudfolie


Stap 1:
    Meng de boter, de eierdooier, de basterdsuiker en het bloem in een keukenmachine tot het deeg een korrelige structuur heeft (zie de volgende afbeelding).

Stap 2:
 








  
Kneed het deeg tot een bal en leg deze bal (gerold in vershoudfolie) een half uur in de koelkast.

Stap 3:
Verwarm de oven voor op 175 graden.

Stap 4:










Bestuif je werkblad en rol het deeg uit met een deegroller.

Stap 5:
Steek er met uitsteekvormpjes (of een glas) vormpjes uit.
Stap 6:
 Doe de koekjes 15 minuten in de oven.

Stap 7:
 Haal ze er na 15 minuten ook uit! Nu zul je denken: logisch, maar niet voor mij. Ik zit boven tv te kijken en heb niet door dat ik het kookwekkertje niet goed heb gezet. Na een tijdje denk ik: het duurt best wel lang, die 15 minuten zouden nu toch wel een keertje klaar moeten zijn? Dus ik ren naar beneden en ruik het al: verbrande koekjes!

Zo kan je het nog beter zien. Echt super erg verbrand.
Als je koekjes wel goed zijn gelukt, laat ze dan even afkoelen op het bakblik en leg ze dan op het rooster. En als ze dan afgekoeld zijn kan je ze op eten.

Ik hoop dat jullie dit een leuk recept vonden. Laat ook weten als je dit zelf hebt gemaakt of wilt gaan maken.Als er nog iets niet zo duidelijk is kan je altijd een berichtje achterlaten.

Ik heb dit blog eigenlijk als gastblog op mijn vriendins blog schreven Dit  is de link naar het blog van Youssra & Fatima.
XXX Saskia 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten