maandag 7 juli 2014

Doelen en dingen die ik wil bereiken deze maand #1: Juli

Hoi,
Vandaag ga ik de doelen en dingen die ik wil gaan doen deze maand met jullie delen. Deze editie slaat vooral op de vakantie aangezien ik in de maand juli vakantie heb. Normaal gesproken gaat het van maand tot maand maar deze editie geld tot maandag 18 augustus omdat dan de vakantie is afgelopen. Dus dit is niet echt doelen en dingen die ik wil bereiken deze maand, maar doelen en dingen die ik wil bereiken in de vakantie. In het eerste deel van dit artikel ga ik schrijven over de dingen die ik ga doen in de vakantie en in het tweede deel welke doelen ik ga proberen te voltooien. In de volgende doelen en dingen die ik wil gaan bereiken deze maand ga ik vertellen of het ook gelukt is. Deze maand is het best wel een drukke maand, nu zal je denken: huh, in de vakantie moet je toch relaxen? Nou vakantie betekent voor mij: uitstapjes doen! En aangezien ik na de zomenvakantie naar de middelbare school ga, moet ik me ook gaan voorbereiden op de brugklas. Dus het is een goed gevulde doelen en dingen die ik wil doen in de vakantie. Veel lees plezier!

De Dingen die ik wil gaan doen in de vakantie:
Als eerste gaan we een aantal uitstapjes maken, de bedoeling is 2 keer per week. Dus dat zijn in totaal 12 uitstapjes. In de dairy's ga ik er natuurlijk meer over schrijven.
De uitstapjes:
1. We gaan Botanische tuinen bekijken.
2. We gaan 2 keer naar de dierentuin (2 verschillende).
3. We gaan naar het bos, hertjes bekijken en naar de kinderboerderij.
4. Ga een keer een fietstocht maken met me vader.
5. Naar het strand.
6. 2 keer naar het zwembad (2 verschillende)
7. We gaan naar de bioscoop.
8. We gaan twee keer naar een museum, een kunst museum en een museum met oude spullen.
Dan zijn er nog een paar anderen dingen die we buiten de deur gaan doen:
1. We gaan gaan een keer shoppen. Ik heb namelijk een nieuw horloge en bril nodig, ook gaan we kijken voor schoolspullen.
2. We willen twee keer een tuin etentje doen. Een keer een gewoon tuin etentje en een keer een bbq.
Dat zijn er nog wat overige dingen:
1. Omdat ik na de zomervakantie naar de brugklas ga, ga ik mijn kamer ook een beetje opknappen.
2. Ook heb ik nog 3 verjaardagen te vieren!


Doelen voor de vakantie:
Dat heb ik natuurlijk ook nog een aantal doelen die ik hopelijk kan voltooien in de vakantie. Het zijn er 10 in totaal.
1. 4 keer per week op tijd blogen
In het verleden heb ik wel een paar keer gehad dat ik niet op tijd was met een blog, dus vond ik dit wel een goed doel. Ik ga proberen om op de maandag, woensdag, vrijdag en zondag mijn artikelen op tijd online te plaatsen. En met op tijd bedoel ik niet om half 9 's avonds, maar ergens in de middag. Laten we zegen 4 keer per week voor 6 uur een artikel online.
2. Bijtijds opstaan
Aangezien ik in de vakantie meestal alle tijd heb om uit te slapen, is de verleiding soms wel erg groot om lekker tot 12 uur in me bed te liggen. Dit is natuurlijk niet zo erg voor een keertje maar bij mij gebeurt het soms wel elk weekend. Daarom vond ik dit wel een passend doel. Ik ga proberen om elke dag voor half 10 me bed uit te zijn. Een keertje wat later is niet zo probleem maar dagelijks te laat moet moet natuurlijk niet gebeuren.
3. Gezond en genoeg eten en drinken
In de vakantie gebeurt het nogal vaak. Ik kom (meestal te laat) me bed uit rollen, eet en drink ff snel wat (meestal te weinig) en ga de hele dag achter de pc zitten (daar kom ik later nog op terug). 's Avonds eet ik ook al niet zo geweldig. En na het avond eten kom ik erachter. Hé, ik heb eigenlijk maar 3 glaasjes drinken gedronken, en ook niet zo geweldig gegeten. Dit wil ik ook niet meer, daarom dit doel. Ik ga proberen 3 gezonden maaltijden op een dag te eten. En 9 glaasjes te drinken. En om het nog wat specifieker te zeggen:
Elke ochtend voor half 11 ontbijten, 's middags voor half 2 lunchen en 's avonds rond 6 uur avondeten. En over drinken gesproken: Bij de maaltijden wat drinken maar tussen door ook.
4. Maar 4 uur per dag achter de pc
Ik zij het hierboven al, ik zit soms wel de hele dag achter de pc. Dit is natuurlijk niet goed, de hele dag achter een computerscherm staren. Daarom dit doel.
5. Als ik me kamer heb opgeknapt me kamer netjes houden
Dit zal niet zo moeilijk zijn. Ik ben meestal wel een opgeruimd tipje, die er echt niet van houdt al me kamer rommelig. Toch zet ik het er nog even bij.
6. Elke week iets bakken
Dit lijkt me vooral een lekker doel! Ik loop al heel lang met dit idee rond, dus de vakantie leek me een goede periode om het te proberen. Ik ga dus proberen elke week (op zaterdag) iets te bakken. De eerste week ga ik brownies proberen te maken, ik wil ook nog een keer cake maken en cupcakes kijken me ook heel leuk. En de laatste week wil ik taart proberen! En misschien ga ik er wel mee door als ik ook naar school ga. Hoe dan ook, je kunt wel merken dat ik dit het leukste doel vind. Mij lijkt het ook een leuk idee om elke maandag een bak artikel te maken met wat ik zaterdag heb gebakken. Alleen volgende week dan niet want ik heb al een artikel over brownies, maar ik ga zondag in de dairy natuurlijk wel wat over vertellen.
7. Een vakantie plakboek maken
Dit idee bedenk ik gewoon nu ter plekken. Maar het lijkt me wel een leuk idee! Ik ga dus proberen een  vakantieplakboek te maken. Voor degenen die niet weten wat dat is, het is een soort van een dagboek maar dan ook met foto's en ander dingen die je erin plakt. Ik denk dat ik hier ook nog een DIY van maar.
8. Anti-verveel tips opzoeken en toepassen
Zoals ik al zij: zit ik bijna de hele dag achter de pc. Dat komt omdat ik niets anders weet wat ik moet doen. Daarom dit doen dus.
9. Meer aandacht aan mijn huisdieren geven
Met mijn huisdieren bedoel ik mijn cavia's (ga er nog een artikel over schrijven). Ik heb mijn cavia's voor mijn verjaardag gekregen, maar ik geef ze niet echt veel aandacht. Dat wil ik anders gaan doen. Wil ze elke dag 's ochtends groenvoer geven, en zo nu en dan ook in de ren doen. Wil je nog meer weten wat ik met ze ga doen zal ik maar het artikel over hun lezen de ergens volgende week online komt.
10. Aardig zijn voor me moeder
Dit spreek al voor zich!!

Dit was het voor deze keer. Ik hoop dat jullie deze artikel leuk gaan vinden. En laat ook vooral weten wat jullie doelen en dingen die je wil bereiken in de vakantie. XXX Saskia   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten