woensdag 9 juli 2014

Koken/bakken #2: Recepten voor een picknick

Hallo allemaal,
Vandaag heb ik een artikel voor jullie over koken/bakken. Ik ga namelijk 7 dingen met jullie delen die je kan eten bij een picknick. Veel lees plezier!

1. Broodje gezond/sandwich
Dit hoort gewoon echt bij een picknick, vind ik. Maak het thuis alvast klaar en verpak het in aluminiumfolie zodat je het op de plek van de picknick meteen kan opeten.
Natuurlijk zijn er verschillende variaties mogelijk. Je kan een broodje met sla, tomaat en komkommer maken, maar je kan het natuurlijk ook anders aanpakken, het is net wat je zelf lekker vindt.

  
2. Groentesalade
Dit lijkt me ook echt een recept voor een picknick. Snij thuis alvast wat groenten en doe het in een bakje. Maak thuis ook al de dressing klaar maar doe het er niet over heen. Ook hier kan je natuurlijk mee variëren. Ik doe meestal sla, tomaat, komkommer en (geiten)kaas in een bakje en er dan als dressing olijfolie en Provençaalse kruiden overheen.

3. Fruitsalade
Ik eet regelmatig fruitsalade als ontbijt/lunch, maar je kan het natuurlijk ook gewoon gebruiken om te eten als je gaat picknicken. Je gooit gewoon wat lekkere stukken fruit in een schaal en klaar! Op de plek van je picknick kan je het meteen gaan eten.

4. Wraps
Ik eet dit normaal echt nooit, maar ik denk dat het wel lekker kan zijn. De reden dat ik het nooit eet is: ik ben vegetarisch en een wraps is bijna altijd met vlees. Er zijn vast ook wel vegetarisch versies, maar ik heb me er dus ook niet zo in verdiept. Ik weet alleen je doet er wat vlees en groente in, rolt het op en snijdt het doormidden, verpakt het in aluminiumfolie en op de plek waar je gaat picknicken kan je het meteen opeten.
 
5. Pannenkoeken
Nu denk je zeker: huh, dan zijn ze toch niet warm meer. Dat klopt maar koud zijn ze ook heel lekker. Bak van te voren en verpak ze in aluminiumfolie, er zijn ook allerlei variaties mogelijk. Je kan ze bijvoorbeeld met kaas, spek, appel of jam maken.

6. Stokbrood met kruidenboter
Dit is de laatste tip alweer. Stokbrood met kruidenboter vind ik gewoon echt bij een picknick horen. Het beste is het brood pas te smeren als je op de plek van je picknick bent, anders is het niet echt lekker meer.

Dit was het weer voor vandaag. Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden en laat ook vooral weten wat jullie er van vonden. Tot vrijdag XXX Saskia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten