woensdag 2 juli 2014

Koken/bakken #1: Brownies

Hey,
Vandaag ga ik een recept met jullie delen. Brownies!! In de vakantie ga ik dit zeker maken. Dus ik dacht ik zoek alvast een recept op, maar dan kan ik het net zo goed meteen op mijn blog zetten dacht ik. Dus dat heb ik gedaan. Ik een diary lees je wel een keer hoe het is geworden. Eet smakelijk!

Ingrediënten:
  1. 150 g pure chocolade
  2. 150 g roomboter
  3. 125 g suiker
  4. 125 g bruine basterdsuiker
  5. 1 zakje vanillesuiker
  6. 150 g zelfrijzend bakmeel
  7. 1/2 theelepel zout
  8. 4 eieren
  9. 1 eetlepel boter/margarine om in te vetten
  10. 1 eetlepel bloem om  te bestuiven
Keukenspullen:
  1. Bakpapier
  2. Ovenschaal ca. 20 x 30 cm
Bereiden:
  1. Verwarm de oven voor op 175 ºC of gasovenstand 3.
  2. Vet de ovenschaal in en bestrooi met bloem.
  3. Leg het bakpapier in de ovenschaal en vet in.
  4. Chocolade in stuken breken en au bain-marie smelten (onderin dit artikel staat uitleg)
  5. Als de chocolade is gesmolten pan van het vuur halen en de suiker, basterdsuiker, bakmeel, zout, roomboter en vanillesuiker toevoegen.
  6. Eieren al roerend toevoegen.
  7. Beslag in de ovenschaal gieten en glad strijken.
  8. Brownies in 30 a 35 minuten gaar baken in het midden van de oven.
  9. Brownies ca. 30 minuten laten afkoelen in de vorm.
  10. Zijkanten los snijden, en op een rooster storten.
  11. Bak papier verwijderen en verder laten afkoelen.
  12. Brownies in ca. 16 a 20 vierkantjes snijden.
  13. AANVALLEN MAAR!!!
Au bain-marie smelten:
  1. Breng een pan water aan de kook.
  2. Hang er een wat kleineren schaal op. Zorg ervoor dat de schaal het water niet raakt.
  3. Roer zo nu en dan.
  4. KLAAR!
En zo komt het er dan zo ongeveer uit te zien. Krijg nu al honger!



Ik hoop dat jullie dit een leuk artikel vinden. Laat in de reacties achter wat je van dit artikel vonden en wat voor kook/bak artikelen jullie nog meer willen zien. Tot vrijdag! XXX Saskia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten