woensdag 23 juli 2014

Recensie van het boek #1: Kruistocht in spijkerbroek

Hoi,
Vandaag heb ik een nieuw soort artikel voor jullie. Een recensie. Ik zal zo nu en dan een recensie maken. Soms van een boek, soms van een film, maar het kan ook over hele andere dingen gaan. Deze keer ga ik jullie een recensie van een boek laten zien. Het boek kruistocht in spijkerbroek. Ik heb dit boek bij de bieb geleend en heb hem vorige week uitgelezen. Veel lees plezier!

Informatie over het boek:
Titel: Kruistocht in spijkerbroek
Schrijver: Thea Beckman
Uitgever: Lemniscaat
Jaar van uitgeven: 1ste druk: 1973. 86ste druk: 2009
Aantal pagina´s: 363
Thema: Geschiedenis

Informatie over de schrijver:
Volledige naam: Thea Beckmann-Petie
Geboren: 23 juli 1923 (heel toevallig!) in Rotterdam
Overleden: 5 mei 2004
Getrouwd: 1945 met Dirk Hendrik Beckmann (1912-1993)
Kinderen: 3, 2 jongens en 1 meisje
Bron: Wikipedia

Korte samenvatting (en nee, ik verklap niets):
Dolf Wega´s (15) vader is wetenschapper. Hij heeft een materietransmitter uitgevonden. Daar kun je mee naar het verleden reizen. Dolf weet zijn vader en de andere wetenschappers zo ver te krijgen dat hij voor een paar uurtjes naar het verleden mag reizen. Maar dan gaat er wat fout en strandt hij in 1212. Daar besluit hij aan een kinderkruistocht mee te doen. Al snel ontdekt hij dat er van alles fout zit en probeert hij dat op te lossen en 8000 kinderen veilig in Genua te krijgen. Wat niet altijd vlekkenloos gaat.

Mijn mening:
Normaal ben ik niet zo van de history verhalen (meer van real life en romantisch), maar deze keer.. Ik vond het echt een fantastisch boek!! Ik kon me echt heel goed inleven in het boek. De hoofdpersonen raakten me echt. Soms was het heel zielig, maar soms denk je ook yes! Ik heb ook de film gezien (daar krijgen jullie ook nog een recensie van), maar ik vond het boek echt duizend keer beter! Wat kan ik hier nog meer van zeggen? Ga het lezen!

Cijfer:
10, zoals ik al zei, het was echt een fantastisch boek!


Waar te koop?
 Je kan het natuurlijk (net als ik) bij de bieb halen, maar als je daar geen lid van bent gaat dat een beetje moeilijk. Dan kan je het ook kopen. Je kan hem bijvoorbeeld op bol.com kopen.



Dit was het dan weer voor vandaag. Ik hoop dat jullie deze recensie leuk vonden. Volgende keer ga ik een recensie geven over het boek The Vampire diaries ontwaken & de strijd. Tot overmorgen. XXX Saskia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten